fbpx

Algemene voorwaarden

Mevrouw S. Koc handelend onder de naam Beauty by Sema (hierna: Beauty by Sema) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 78606322 en is gevestigd aan Laan van Wateringse Veld 705 (2548BN) te ‘s-Gravenhage.

Artikel 1 – Begrippen

1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Klant tot het verrichten van Diensten door Beauty by Sema.

3. Consument: de natuurlijke persoon die gebruik maakt van de Diensten van Beauty by Sema. Wanneer wordt gesproken over afspraken tussen Beauty by Sema en Consument wordt hieronder tevens verstaan afspraken gemaakt met de ouders of wettelijk vertegenwoordigers van Consument voor zover Consument de leeftijd van 16 jaren nog niet heeft bereikt.

4. Diensten: de Diensten die Beauty by Sema aanbiedt zijn het aanbrengen van (semi) permanente make-up waaronder powder brows en lip pigmentatie alsmede een wimper- en wenkbrauwlift door middel van serums.

5. Beauty by Sema: de dienstverlener die Diensten aanbiedt aan Klant.

6. Klant: de natuurlijke persoon die Beauty by Sema heeft aangesteld, projecten aanBeauty by Sema heeft verleend voor Diensten die door Beauty by Sema worden uitgevoerd, of aan wie Beauty by Sema een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.

7. Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Klant en Beauty by Sema, alsmede voorstellen van Beauty by Sema voor Diensten die door InBeauty by Sema aan Klant worden verstrekt en die door Klant worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Beauty by Sema waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Beauty by Sema, elke Overeenkomst tussen Beauty by Sema en Klant en op elke Dienst die door Beauty by Sema wordt aangeboden.

2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Klant de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Beauty by Sema aan Klant aangeven op welke wijze Klant de algemene voorwaarden kan inzien.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Beauty by Sema is overeengekomen.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Klant.

5. De algemene voorwaarden van Klant zijn uitgesloten.

6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.

7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.

9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.

10. In het geval Beauty by Sema niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.

Artikel 3 – Het Aanbod

1. Alle door Beauty by Sema gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

2. Beauty by Sema is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Klant schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Beauty by Sema het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Klant om een voor Beauty by Sema gegronde reden te weigeren.

3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende gespecificeerd, zodat Klant in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Hieronder valt in ieder geval informatie met betrekking tot het cosmetisch resultaat dat Beauty by Sema verwacht, (het verloop van) de behandelprocedure, mogelijke complicaties in vorm en frequentie, de herstelperiode en nazorg, beperkingen en risico’s van de Behandeling, alternatieven voor de behandeling en de financiële aspecten.

4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Oplevertijden in het aanbod van Beauty by Sema zijn in beginsel indicatief en geven Klant bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

6. Eventuele mondelinge afspraken zijn slechts geldig indien deze vervolgens schriftelijk dooBeauty by Sema zijn bevestigd aan Klant.

7. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten. Een samengestelde prijsopgave verplicht Beauty by Sema niet tot uitvoering van een deel van de in de aanbieding begrepen Behandeling tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant de offerte/aanbieding aanvaardt door middel van het invullen van het toestemmingsformulier welke aan Klant wordt verstrekt voor aanvang van de Overeenkomst.

2. Klant kan slechts een Overeenkomst aangaan indien vastgesteld is dat Klant:
● De leeftijd van tenminste 18 jaren heeft bereikt en een daartoe rechtsgeldig legitimatiebewijs heeft overlegd;
● Voorafgaand aan de Overeenkomst mondeling en schriftelijk duidelijk en uitvoerig geïnformeerd is over de Dienst, de mogelijke risico’s en gevolgen, het eventuele te verwachten resultaat, nazorg van de Dienst, de kosten van de Dienst en wijze van betaling, de bedenktijd om tot een redelijke beslissing te komen en het tijdstip van Dienst;
● De door Beauty by Sema gegeven instructies en/of aanwijzingen opvolgt indien deze door Beauty by Sema zijn gegeven aan Klant. Bij gebreke van het niet, onjuist of onvolledig opvolgen van de instructies komen de gevolgen hiervan voor rekening en risico van Klant.
● Op de hoogte is van de contactgegevens van Beauty by Sema in geval van complicaties, zoals vermeld op de documenten welke aan Klant zijn verstrekt. Klant dient bij het optreden van complicaties direct contact op te nemen.
● Het toestemmingsformulier volledig en naar waarheid heeft ingevuld;
● De door Klant gestelde vragen beantwoord zijn;
● Klant zijn/haar NAW- en contactgegevens heeft opgegeven en deze juist en volledig zijn.

3. Voorts kan een Overeenkomst slechts worden aangegaan indien Klant gezond is, behoudens de (cosmetische) afwijking waarvoor de Dienst geïndiceerd is, of indien Klant een licht tot matig ernstige (systeem)ziekte heeft die verder geen aanleiding geeft tot hinder of invalidering.

4. De toestemming van de Klant wordt (nogmaals) bevestigd op de dag van de Dienst.

Artikel 5 – Duur van de Overeenkomst

1. Indien en voor zover tussen Klant en Beauty by Sema een Overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze Overeenkomst conform de duur van de betreffende Dienst met inbegrip van de nazorg.

2. Zowel Klant als Beauty by Sema kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalingsen medewerkingsverplichtingen van Klant.

3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Klant onverlet voor zover Beauty by Sema ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Klant dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.

4. Ingeval van een voortijdige beëindiging van de Overeenkomst is Klant de tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten verschuldigd van Beauty by Sema tegen het overeengekomen (uur)tarief. Klant kan de Behandeling te allen tijde afbreken c.q. stopzetten. Indien daarbij enige producten zijn gebruikt, is de Klant gehouden tot het vergoeden van de kosten voor deze producten.

5. Zowel Klant als Beauty by Sema kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surséance van betaling verkeert, (persoonlijk) faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Beauty by Sema nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.

Artikel 6 – Uitvoering van de dienstverlening

1. Beauty by Sema zal zich inspannen om de overeengekomen dienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Beauty by Sema zal handelen in overeenstemming met de op hem rustende verantwoordelijke, voortvloeiende uit de voor hulpverleners geldende professionele standaard, waaronder begrepen het Kwaliteitskader Cosmetische Zorg en met inachtneming van de Hygiënerichtlijn voor permanente make-up, alsmede de richtlijnen van de GGD. Beauty by Sema staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Behandelingen worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis.

2. De Overeenkomst op basis waarvan Beauty by Sema de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Klant. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de Overeenkomst.

3. De door Klant verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Beauty by Sema aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Beauty by Sema heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.

4. Bij de uitvoering van de Diensten is Beauty by Sema niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Klant op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Beauty by Sema, is Klant gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.

5. Beauty by Sema is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.

6. De Behandeling kan enkel worden uitgevoerd indien Klant de benodigde documenten en/of Behandelingsformulieren volledig en naar waarheid heeft ingevuld. Voor aanvang van de Behandeling worden eventuele mogelijke risico’s uitvoerig met Klant besproken. Indie Beauty by Sema het voor de uitvoering van de Behandeling noodzakelijk acht, kan zij van Klant voor aanvang van de Behandeling een gezondheidsverklaring eisen. Ingeval van ziekte, medicatiegebruik, alcohol, (verdovende) middelen en/of andere omstandigheden die van belang kunnen zijn bij de eventuele uitvoering van de Behandeling, dient Klant dit voorafgaande aan de Behandeling te bespreken.

7. Beauty by Sema kan bij de Behandeling enkel gebruik maken van medicijnen, implantaten en andere medische hulpmiddelen voor zover deze geregistreerd zijn en met inachtneming van het Convenant Pagina 6 van 14 – Beauty by Sema Medische Technologie 2016.

8. Indien Klant verzoekt om een second opinion, is Beauty by Sema verplicht om dit verzoek op te volgen. Beauty by Sema zal op verzoek de resultaten van de second opinion bespreken met Klant.

9. Beauty by Sema houdt zich aan de toepasselijke wet- en regelgeving, de gebruikelijke handelswijze onder beroepsgenoten en aan de kwaliteitsnormen van de wetenschappelijke vereniging. Hieronder vallen onder meer de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), de Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (Wet BIG), de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO: Boek 7, titel 7, afdeling 5 Burgerlijk wetboek), de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), de Geneesmiddelenwet en eventuele richtlijnen, professionele standaarden en protocollen van de beroepsgroepen. Hieronder wordt tevens verstaan dat de behandelingsruimte voldoet aan de daaraan gestelde eisen.
10. Beauty by Sema houdt een dossier bij met betrekking tot de Behandeling van de Klant. Hierin worden gegevens verzameld over onder meer eventueel medicatiegebruik, de uitgevoerde Behandeling(en), resultaten, klachten en/of overige relevante informatie.
11. Indien de afspraak c.q. Behandeling reeds gaande is, is het Klant niet toegestaan de afspraak af te breken zonder de daartoe verschuldigde kosten te hebben voldaan.
12. Beauty by Sema heeft het recht om afbeeldingen van de door haar bereikte resultaten van de dienstverlening, te gebruiken ten behoeve van eigen promotie en/of publiciteit mits daartoe (voorafgaande) uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Klant is verkregen.

Artikel 7 – Verplichtingen Klant

1. Klant is verplicht Beauty by Sema naar beste weten de inlichtingen en de medewerking te geven die Beauty by Sema redelijkerwijs voor het uitvoeren van de Overeenkomst behoeft. Klant is verplicht om de verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Beauty by Sema niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Klant.

2. Beauty by Sema is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Klant te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Beauty by Sema verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Beauty by Sema voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.

3. Beauty by Sema kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Beauty by Sema gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Klant. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Klant dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Beauty by Sema.

4. Klant is verplicht om Beauty by Sema te informeren over de aanwezigheid van eventuele Pagina 7 van 14 – Beauty by Sema medische/lichamelijke klachten of aandoeningen voor aanvang van de Dienstverlening. Indien Klant medische klachten of andere lichamelijke aandoeningen niet tijdig aan Beauty by Sema meldt, bestaat de kans op verergering van de bestaande klachten. Het niet melden van dergelijke klachten en/of aandoeningen komt voor rekening en risico van Klant. Indien Klant niet tevens de Klant van de Diensten van Beauty by Sema betreft, vrijwaart Klant Beauty by Sema van alle aanspraken van de Klant voortvloeiend uit de gebruikmaking van de Dienst.

5. Door opdracht te geven aan Beauty by Sema tot het verrichten van Diensten verklaart Klant tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie, immuunstoornis, allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen. Eveneens verklaart Klant dat zij/hij niet besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A,B of C of andere bloed overdraagbare ziekte hiervoor niet genoemd).

6. In het geval dat Klant al eerder permanente make up heeft laten zetten is zij verplicht Beauty by Sema vooraf het maken van een afspraak hiervan op de hoogte te stellen. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make up. In het geval dat dit vooraf niet wordt overlegd wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.

7. Indien na gebruikmaking van de Dienst van Beauty by Sema bij Klant enige lichamelijke klachten ontstaan of verergeren, dient Klant te allen tijde een arts of medisch specialist te raadplegen.

8. Alvorens Klant een Dienst kan ondergaan in het gezicht, is Klant verplicht alle relevante medische gegevens in te vullen op het door Beauty by Sema geboden intakeformulier. Indien dergelijke gegevens onjuist blijken te zijn of dienen te worden aangevuld, komt alle hieruit voortvloeiende schade voor rekening en risico van Klant.

Artikel 8 – Afspraken

1. Indien de aanvang of de voortgang van de Dienst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Klant niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Beauty by Sema of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Klant komen, vertraging is ontstaan, heeft Beauty by Sema recht op een redelijke verlenging van de uitvoeringstermijn. Hieronder wordt tevens verstaan het uitlopen van een vorige afspraak.

2. Beauty by Sema is steeds gerechtigd een reeds gemaakte afspraak te verplaatsen, mits zij de Klant hiervan minimaal 24 uur van tevoren op de hoogte heeft gesteld.

3. Indien sprake is van een gefaseerde uitvoering, of Klant goedkeuring dient te geven, is Beauty by Sema gerechtigd om de uitvoering van de Overeenkomst c.q. oplevertermijn op te schorten tot het moment dat Klant zijn goedkeuring heeft gegeven.

4. Beauty by Sema spant zich in om de Dienst binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit van haar in redelijkheid verlangd kan worden.

5. Reeds gemaakte afspraken die vanaf 48 uur voor de aanvangsdatum van de afspraak geannuleerd worden, of indien Klant niet verschijnt op de afspraak zonder afzegging, worden bij Klant in rekening gebracht. Afspraken kunnen vanaf 48 uur voor aanvang van de afspraak niet meer verplaatst worden.

6. Bij verschil van mening of onduidelijkheden over de datum van de afspraak, geldt de datum zoals gepland in de administratie van Beauty by Sema als leidend.

7. Beauty by Sema zal in geval van afzegging van de afspraak door Klant, zich naar redelijkheid inspannen om de kosten van opzegging zoveel mogelijk te beperken.

8. Indien Klant niet tijdig op een afspraak verschijnt zonder afzegging, kan Beauty by Sema niet garanderen dat de overeengekomen Dienst alsnog plaats kan vinden. Indien Klant hierdoor een vervangende afspraak dient te maken, blijven de kosten van de gemiste afspraak onverminderd verschuldigd, tenzij expliciet anders overeengekomen.

9. Na afloop van de Dienst vindt een nazorggesprek plaats tussen Klant en Beauty by Sema ten behoeve van de nazorg. Eventuele instructies die Klant dient na te leven worden schriftelijk meegegeven.

10. Klant is ervan op de hoogte dat de Dienst dient plaats te vinden volgens een door Beauty by Sema aangegeven tijdsplanning om het gewenste effect te behalen.Beauty by Sema zal Klant hier bij het aangaan van de behandelovereenkomst over informeren.

11. Klant dient voor aanvang van de Dienst tevens een afspraak te maken voor een nabehandeling. Deze afspraak dient minimaal 6 weken en maximaal 8 weken na de Dienst plaats te vinden. Het verplaatsen van deze afspraak is mogelijk, mits de nabehandeling plaatsvindt binnen 8 weken na de Dienst en indien Klant dit 24 uur voor aanvang van de afspraak kenbaar maakt aan Beauty by Sema. Indien de afspraak na 8 weken plaatsvindt, is Beauty by Sema gerechtigd extra kosten in rekening te brengen.

Artikel 9 – Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van Klant nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Klant te komen, is Klant verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Beauty by Sema is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van Klant verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde.

2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Beauty by Sema, Beauty by Sema een verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in redelijkheid had kunnen voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Klant.

Artikel 10 – Geen garanties

Beauty by Sema voert de Dienst en werkzaamheden uit conform de in de branche geldende normen en spant zich te allen tijde in voor het behalen van een optimaal resultaat. De Dienst is afhankelijk van diverse omstandigheden zoals de lichamelijke reactie van Klant, eventuele medische condities, gebruik van medicijnen, de voorgeschiedenis van Klant met betrekking tot het uitvoeren van een Dienst en meer.

Artikel 11 – Prijzen en betaling

1. Alle prijzen zijn in beginsel inclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen.

2. Beauty by Sema voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief.

3. Klant is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Klant door Beauty by Sema haar ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

4. Partijen kunnen overeenkomen dat Klant een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is overeengekomen, dient Klant het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.

5. Klant kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

6. Beauty by Sema is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.

7. Klant dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Beauty by Sema.

8. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Klant wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Klant uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 12 – Incassobeleid

1. Wanneer Klant niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, zal Klant eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Klant binnen die termijn niet aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.

2. Vanaf de datum dat Klant in verzuim is, zal Beauty by Sema zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

3. Indien Beauty by Sema meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Klant.

 

Artikel 13 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

1. Beauty by Sema gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Klant en zal deze slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Beauty by Sema de betrokkene hierover informeren.

2. Klant is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Beauty by Sema verwerkt worden. Klant staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Klant Beauty by Sema tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.

3. Indien Beauty by Sema op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is

 

Artikel 14 – Opschorting en ontbinding

1. Beauty by Sema heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien Klant nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Beauty by Sema gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.

2. Beauty by Sema is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Klant in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Klant schriftelijk worden bevestigd.

3. Beauty by Sema is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.

4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Klant voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Klant verplicht om Beauty by Sema te vergoeden voor elk financieel verlies dat Beauty by Sema lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van Klant.

Artikel 15 – Overmacht

1. Beauty by Sema is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.

2. Onder overmacht aan de zijde van Beauty by Sema wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Beauty by Sema, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Klant of diens derden aan Beauty by Sema zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen (ten gevolge van een pandemie of epidemie), (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Beauty by Sema of door haar ingeschakelde adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Beauty by Sema buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.

3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door Klant worden betaald. Beauty by Sema is niet verplicht om Klant te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.

Artikel 16 – Beperking van aansprakelijkheid

1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van Beauty by Sema alleen geacht te bestaan indien Beauty by Sema dit resultaat bij het aanvaarden van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.

2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Beauty by Sema, is Beauty by Sema uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Klant Beauty by Sema binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Beauty by Sema deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Beauty by Sema in staat is om adequaat te reageren.

3. Indien het verrichten van Diensten door Beauty by Sema leidt tot aansprakelijkheid van Beauty by Sema, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Klant geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Beauty by Sema. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.

4. Beauty by Sema sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Beauty by Sema is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.

5. Klant vrijwaart Beauty by Sema voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door Klant aan een derde is geleverd en mede bestond uit door IBeauty by Sema geleverde Diensten, tenzij Klant kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Beauty by Sema.

6. Enige door Beauty by Sema opgeleverde adviezen, op basis van door Klant onvolledige en/of onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Beauty by Sema.

7. De inhoud van het opgeleverde advies van Beauty by Sema is niet bindend en slechts adviserend van aard. Klant beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Beauty by Sema opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Klant. Klant is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Beauty by Sema. Beauty by Sema is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.

8. Indien door of namens Klant een derde wordt ingeschakeld, is Beauty by Sema nimmer aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door Klant ingeschakelde derde alsmede het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door Klant ingeschakelde derde in Beauty by Sema haar eigen advies.

9. Beauty by Sema staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Beauty by Sema verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

10. Alle aanspraken van Klant wegens tekortschieten aan de zijde van Beauty by Sema vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Beauty by Sema binnen een jaar nadat Klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Beauty by Sema.

Artikel 17 – Vrijwaring en juistheid van informatie

1. Klant is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Beauty by Sema verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke aan Beauty by Sema zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.

2. Klant vrijwaart Beauty by Sema van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.

3. Klant vrijwaart Beauty by Sema voor alle aanspraken van Klant en door hem ingeschakelde of onder hem werkzame derden, alsmede van klanten van Klant, gebaseerd op het niet (tijdig) verkrijgen van eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.

4. Klant vrijwaart Beauty by Sema voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de werkzaamheden verricht ten behoeve van Klant, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten op de door Klant verstrekte gegevens en informatie die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van Klant jegens derde(n).

5. Indien Klant elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Beauty by Sema verstrekt, garandeert Klant dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 18 – Klachten

1. Indien Klant niet tevreden is over de service van Beauty by Sema of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is Klant verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via info@beautybysema.nl met als onderwerp “Klacht”.

2. De klacht moet door Klant voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Beauty by Sema de klacht in behandeling kunnen nemen.

3. Beauty by Sema zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 19 – Toepasselijk recht

1. Op de rechtsverhouding tussen Beauty by Sema en Klant is Nederlands recht van toepassing.

2. Beauty by Sema heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Klant hiervan op de hoogte stellen.

3. Ingeval van vertalingen van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse versie leidend.

4. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Beauty by Sema en Klant, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank, locatie Den Haag tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.

 

Contact opnemen

Benieuwd hoe de behandeling precies werkt? Of wil je een afspraak maken? Dan komen we graag met je in contact!